Frakt - Toll
- Når skal bestillingen være lagt inn for å bli sendt samme dag?
- Jeg har forhåndsbestilt et produkt, når kan jeg forvente det i posten?
- Produktet er sendt, men ikke kommet frem?
- Hvordan endrer jeg adressen til en bestilling som allerede er lagt inn?
- Hvordan legger jeg til en ny leveringsadresse?
- Jeg har bestilt til feil adresse, hva gjør jeg?
- Er bestillingen min sendt?
- Skal jeg betale toll og MVA?
- Hvordan sporer jeg bestillingen min?
- Varen er skadet under transport, hva skal jeg gjøre?
- Hvordan ser jeg forventet leveringstid?
Varen er skadet under transport, hva skal jeg gjøre?
Hvis du mottar en pakke som har synlige tegn på skader under transport, er det viktig at du mottar pakken med forbehold, eller et alternativ er å åpne pakken når postbudet ser på. Hvis innholdet har blitt skadet, skal det lages et krav om erstatning med fraktselskapet (vanligvis Posten). Fraktselskapet’s personale kan hjelpe deg med å lage en erstatningssak. Det er viktig at du umiddelbart klager om pakken tilstand, og ikke skriver under på mottak uten forbehold.
Det er også mulig å nekte mottak på en skadet pakke. Den vil deretter komme tilbake til oss for kreditering.
Hvis skaden ikke er synlig ved mottakelse, kan du fortsatt lage et krav om erstatning. Men sørg for å ta kontakt med fraktselskapet så snart som mulig, etter noen dager vil de ikke lenger erstatte ødelagte varer. For HeltHjem, er denne perioden 7 dager, men sjekk med fraktselskapet ditt for å få dagens regler. I alle tilfeller er det helt klart en fordel å starte kravet umiddelbart etter du har oppdaget skaden.
Chat med oss
Åpningstider
Mandag – Fredag |
09:00 – 21:30 |
Lørdag – Søndag |
09:00 – 16:30 |
Hvis du har sendt oss en e-post allerede, vennligst gi beskjed til kundeservice, slik at vi kan hjelpe deg bedre. :)